MEDALE • FAQ
  Kontakt   Użytkownicy   Szukaj

Użytkownik:   Hasło:   Zapamiętaj mnie  

Obecny czas: Nie 20 Maj, 2018 11:24
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina





Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: Katalizator t4 1.9 TD
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 19:11 
Offline
Sługa Cienia

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007 11:34
Posty: 76
Miejscowość: Zabkowice śląskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Witam czy jak bym wyrzucił katalizator spalin i wstawił tam rurę na przelot albo ewentualnie jakąś strumienicę to czy będzie to miało jakiś wpływ na zwiększenie mocy (minimalny oczywiście) i czy nie wpłynie negatywnie na pracę silnika .VW T4 93 rok 1.9 TD. Dzięki.


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 19:23 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 12 Gru, 2007 21:55
Posty: 2494
Miejscowość: Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Teoretycznie wpłynie negatywnie

_________________
Zielony kieroVWca


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 19:49 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Silnikach Diesla doładowanych wywalenie kata pomoże ,na pewno nie zaszkodzi, Żybis wytłumacz czemu ma negatywnie wpłynąć

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 20:08 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Śro 12 Gru, 2007 21:55
Posty: 2494
Miejscowość: Lubuskie
Podziękował : 1 razy
Otrzymał podziękowań: 14 razy
Inżynierem nie jestem ale cały układ wydechowy jest zestrojony z silnikiem i każda ingerencja powoduje zmiany w pracy silnika a dokładnie tego co się dzieje w komorze spalania , czyli cylindrze ,

mam rację ?

_________________
Zielony kieroVWca


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 21:30 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
W wolnossących tak masz rację, ale w doładowanych odetkanie wydechu wychodzi na plus,a co do zmian to nawet w zwykłym dieslu w t4 jak jest kat to też bym go wywalił

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Czw 04 Mar, 2010 21:40 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 30 Lip, 2007 09:59
Posty: 955
Miejscowość: wielkopolska
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 2 razy
Samochód: stare ale jadą :)
Silnik: PB,ON,LPG=16,8 lytra
to są tzw zjawiska rezonansowe, falowe. :)
czy kolektory od zwykłego 1,9 i 1,9TD są takie same?? chodzi o kolejność łaczenia wylotów.

_________________
psuj no.1


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 00:29 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007 14:39
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Witam!

W przypadku silnika czterosuwowego (diesel czy to benzynowy, doładowany czy tez nie) ingerencja w układ wydechowy na pewno nie będzie miała skutków negatywnych. jeżeli jakiekolwiek to tylko pozytywne. Udrożnienie (odetkanie) układu wydechowego (demontaż kóregokolwiek z tłumików) spowoduje lepsze odprowadzenie spalin. Inaczej ma się sprawa w przypadku silników 2T (dwusuwowych) , gdzie musi zostać zachowany rezonans spalin, chodzi o powrót spalin do cylindra w czasie przepłukiwania cylindra świeżą mieszanką kiedy oba okna (dolotowe i wylotowe) są otwarte. To tyle tłumacząc o wydechach tak na chłopski rozum.

Wracając do VW T4 1,9 TD. Możesz zakupić sobie zwykłą rurę wydechową nie pamiętam jaki silnik był 1,9D lub 2,4D i wmontować w miejsce katalizatora. Jedyna różnica przynajmniej w moim przypadku różnica polegała na tym, że rura od kolektora wydechowego ma flanszę na trzy śruby a sama rura jest mocowana poprzez wsuwanie jedna w drugą. Jeśli chodzi o przyrost mocy w przypadku silnika 1,9TD nie jest ona w ogóle odczuwalna poprostu jest to zbyt słaby silnik. W moim przypadku jedyne co zauważyłem po demontażu katalizatora to dużo bardziej wyraźny "świst" turbiny który w przypadku oryginalnego układy wydechowego był zupełnie nie słyszalny. I należy pamiętać, że norma emisji spalin po demontażu katalizatora nie jest zachowana.


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 00:35 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 04 Lut, 2008 10:42
Posty: 428
Miejscowość: SZCZECIN
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 7 razy
Samochód: T4
Silnik: ACU+LPG
misiek napisał(a):
Witam czy jak bym wyrzucił katalizator spalin i wstawił tam rurę na przelot albo ewentualnie jakąś strumienicę to czy będzie to miało jakiś wpływ na zwiększenie mocy.


strumiennice sobie odpuść, bo to ściema, najlepiej wstaw rurę przelotowa w kata zeby na zewnatrz wygladało że go masz, ja odczułem róznicę

_________________
faceci się nie starzeją, tylko im zabawki drożeją


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:09 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Swirek1 Co do silnika benzynowego bez turbiny to nie masz racji, wydech jest bardzo ważny jak zrobisz zbyt luźny to stracisz moc, musi być dobrze wyliczony w tedy można troszku zyskać, spróbuj w bmw zmienić wydech po swojemu gwarantuje ci spadek mocy, co do diesla bez turbiny to wydech jest ważny ale nie tak bardzo jak w benzynie, ale w t4 najpierw były bez kata,później go dołożyli więc dlatego akurat w tym przypadku wyciągnięcie jego przyniesie korzyść,przy silnikach turbo odetkanie wychodzi zawsze na plus

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:14 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007 14:39
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
W takim razie wytłumacz mi do czego potrzebny jest układ wydechowy w silnikach benzynowych (4T) poza oczywiście wyciszeniem silnika i dopalaniem spalin??? Jaki ma wpływ na spadek mocy i dlaczego??

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:25 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Zjawisko falowe, jak dobrze jest obliczony układ wydechowy to przyśpiesza opróżnianie spalin,po to stosuje sie kolektory rurowe i odpowiednią średnicę rur i tłumików żeby spaliny jak najszybciej wydostały się,

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 09:36 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 09 Gru, 2007 14:39
Posty: 32
Miejscowość: Szczecin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Witaj!

Aby zachować i stworzyć zajawisko falowe wystarczy kolektor wydechowy (który ma największy wpływ na to zjawisko) i krótka rura wydechowa. Tłumiki do tego są nie potrzebne, mój błąd że pisałem wcześniej o całym układzie wydechowym, który oczywiście jak najbardziej jest POTRZBENY! Jednak katalizator i tłumiki już NIE!

Pozdrawiam


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 10:17 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Tera to już przesadzasz ,mówimy o autach na ulicę na nie na odcinki zamknięte,więc tak tłumiki są potrzebne, do tego muszą być dobrze obliczone

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 15:34 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Nie 12 Paź, 2008 11:35
Posty: 484
Miejscowość: LUBUSKIE
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
Samochód: T4
Silnik: AAB/ABL
Przy okazji tematu tłumnikowego otóż u mnie w 1 9td, pierwszy odcinek rury od kolektora jest osłonięty taką blaszaną osłoną która robi się lużna i niewiem co z tym robić próbować ja mocować czy wywalić bo zaczyna brzęczeć ?
Image

_________________
Vag Diagnostyka od 1990-2004 kontakt na Pw


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 07 Mar, 2010 15:42 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 16:35
Posty: 2525
Miejscowość: KRAKóW
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 60 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
To jest osłona termiczna,jak już sie nie da jej przymocować to wyrzuć,ale najpierw spróbuj założyć na nią opaskę i skręcić

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."



Za ten post autor chemik211 otrzymał podziękowanie od: wilu
Góra
 Profil  
 
 
Wyświetl posty z poprzednich:  Sortuj według  
Napisz nowy temat Odpowiedz  [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 godzina



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Szukaj:
Skocz do:  
Powered by phpBB © 2007 phpBB3 Group