Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Pią 13 Gru, 2013 16:23

Obecny czas: Pią 13 Gru, 2013 16:23
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 9 posty(ów) ] 
Autor Wiadomość
PostWysłany: Pią 13 Wrz, 2013 14:04 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pią 13 Wrz, 2013 14:00
Posty: 4
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
witam,

zakładam firmę i muszę kupić auto dostawcze do wożenia w miarę ciężkich rzeczy. chodzi o płyny.
Nigdy nie miałem kontaktu z autami dostawczymi, dlatego muszę poprosić o radę.

Auto MUSI być do 3.5 tony (furgon). Generalnie potrzebuje auta z jak największą ładownością (masa) kosztem przestrzeni. Przestrzeń miałaby pomieścić tylko 3 palety (wszystkie MAXI odpadają). bo każda ważyłaby ok 550kg. Czyli ładowność samochodu najlepiej żeby była ponad 1650 kg. I to jest priorytet...

Na zakup chciałbym przeznaczyć ok 20 tyś zł także w grę wchodzą raczej samochody do 2005 roku. ew. jakaś młodsza "okazja"... W aucie będę musiał też zamontować izotermę (nie wiem ile to waży :/). Naturalnie klima i tempomat będą dodatkowymi plusami.

Drugie pytanie to pojemność silnika. Jakich pojemności unikać, by za dużo nie paliło, ale też nie było tępe i nie trzeba było za bardzo cisnąć???


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 13 Wrz, 2013 20:05 
Offline
Ekspert

Rejestracja: Sob 28 Lis, 2009 17:48
Posty: 344
Miejscowość: wrc
Podziękował : 6 razy
Otrzymał podziękowań: 10 razy
nie ten budzet, ładowność niemozliwa do zrealizowania, nie da się po prostu...chyba ze bedzie to auto z DMC 3,5t , a bedzie przeładowane, np sprinter 413 iveco 50c13 albo inne na blizniaku :faja:


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Sob 14 Wrz, 2013 16:17 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Na wstępie cię zmartwię nie ma dla ciebie auta

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Sob 14 Wrz, 2013 18:40 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009 00:15
Posty: 48
Miejscowość: Konin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Samochód: Fiat Ducato
Silnik: 2.8 JTD
Generalnie tak jak koledzy pisali co byś nie wybrał to będziesz nieco przeładowany. Każdy bus nawet nie tak długi jak maxi będzie ważyć prawie 2 tony (jakieś 1900kg). Do tego ładunek ponad 1600kg to już masz trochę ponad 3,5 tony a trzeba jeszcze doliczyć wagę izotermy więc mniej wiecej właśnie o jej wagę będziesz przeładowany.


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Sob 14 Wrz, 2013 18:54 
Online
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 06 Mar, 2010 11:28
Posty: 927
Miejscowość: Inowrocław, woj.Kujawsko-Pomoskie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Samochód: BMW E46 Compact
Silnik: 316ti
Zmień kryteria wiekowe, i nie licz na cuda.
Poszukaj starego VW LT, lub IVECO, ale wiekowo to będą lata 90.

Ja bym kupił VW LT 45 zarejestrowanego na 35, z silnikiem 6 cylindrowym 2.4 td. Znajdziesz coś w cenie ok 10tyś.zł do tego remont i masz auto nie do zajechania z ładownością ok 1600kg.


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Nie 15 Wrz, 2013 19:27 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pią 13 Wrz, 2013 14:00
Posty: 4
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
No faktycznie mnie trochę zmartwiliście. Będę musiał trochę zjechać w dół z masą palet widocznie.

To jakie auta mają największą ładowność? Liczby które podają ludzie w ogłoszeniach są bardzo dziwne od 1050 do 1700 przy tym samym modelu.

Generalnie najbardziej mnie zainteresował Ford Transit (rocznik 2003-04). Jak oceniacie to auto?


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pon 16 Wrz, 2013 18:50 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Nie 18 Paź, 2009 00:15
Posty: 48
Miejscowość: Konin
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 3 razy
Samochód: Fiat Ducato
Silnik: 2.8 JTD
Takie rozbieżności w ładownościach biorą się z różnych wersji ładowności tego samego modelu. Np stary sprinter ma dwie wersje ładowności - 2,9 tony oraz 3,5 tony stąd jedno auto które wizualnie prawie niczym się nie różni od drugiego ma ładowność 950kg a drugie takie samo ok 1,5 tony. To samo ducato czy Transit. Przy Twoich wymaganiach musisz szukać wersji z DMC 3,5 tony żeby uzyskać jak największą ładowność w papierach co będzie nieco problematyczne jeśli chcesz wersję krótką żeby nie ważyła zbyt wiele (np dość ciężko spotkać transita L2H2 który miałby DMC 3,5 tony. Poprostu wersje krótkie - niskie występują częściej w klasie DMC od 2,9 t do 3.3t a 3,5 tony mają najczęściej wersje większe ale są też wyjątki. Transit to taki średniak. Szału nie ma ale w silnikiem 2.0 TDDI 100KM daje rade. Zaleta to nieco niższa masa własna od analogicznej wersji w Ducato z silnikiem 2.8 (niższa masa silnika) Generalnie ja na Twoim miejscu kupiłbym któregoś z bliźniaków Ducato/Boxer/Jumper z średnim rozstawem osi i silnikiem 2.3 JTD żeby zyskać trochę kilogramów w stosunku do silnika 2.8 JTD ewentualanie Transista 2.0 TDDI 100KM ale w wersję 3,5 tonową będziesz miał się w tych modelach ciężko wstrzelić. Prędzej z Masterem lub Sprinterem/LT ale tak naprawde to nie patrz na masy tylko kupuj co Ci się podoba i co Ci ładnego się trafi i nie patrz na przeładowanie o te 200 czy 300 kilo. Auto wytrzyma a kontroli na codzien przecież nie będziesz miał a ludzie jeżdzą bardziej załadowani i jakoś im się to udaje


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pon 11 Lis, 2013 19:02 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pią 13 Wrz, 2013 14:00
Posty: 4
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Widać rozeznanie :)auta potrzebuje niestety do przewozów międzynarodowych, chodzi o Wschód.. także na granicy kontroli nie uniknę i muszę się wstrzelić w te 3.5 tony...


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pon 11 Lis, 2013 23:09 
Online
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 06 Mar, 2010 11:28
Posty: 927
Miejscowość: Inowrocław, woj.Kujawsko-Pomoskie
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 9 razy
Samochód: BMW E46 Compact
Silnik: 316ti
A może VW T4 long ma chyba te 1100kg ładowności, plus przyczepa izoterma?
Albo F Ducato najkrótszy plus podobna przyczepka (ducato ma bardziej odporne tylne zawieszenie, resory piórowe).
W takiej konfiguracji jest dużo więcej aut. Ford Transit,F.Ducato (i pochodne), Renault Master/Trafic. W twoim wypadku nie widzę innego wyjścia aby wziąć 3 palety po 550kg, auto musi mieć te 1200kg plus przyczepka izotermę (są takie) o DMC 750kg


Góra
 Profil  
 
 
 [ 9 posty(ów) ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 1 gość


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group