Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Wto 06 Gru, 2016 12:55

Obecny czas: Wto 06 Gru, 2016 12:55
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Czw 08 Lis, 2012 23:52 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 08 Lis, 2012 22:58
Posty: 7
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Przymierzam się do zakupu używanego VW T5 w długiej wersji z manualną skrzynią. Zastanawiam się jaki wybrać silnik do poniższego przeznaczenia - 2.5 TDI 130 km czy 174 km (5 cylindrowy), czy konieczenie 4x4, czy słabszy z 4x4 może być sensowniejszy niż mocniejszy bez?

Przeznaczenie: transport osób z bagażem, spora część tras na krętych drogach górskich o dużym nachyleniu (Alpy).
Chyba idealnie byłoby prócz pięciocylidrowego 2.5 TDI 174 PS mieć jeszcze 4x4 ale mało takich w długiej wersji.

Jest np. taki 174 km bez 4x4
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 7020000000

lub taki 130 km 4x4
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 2290000000

Auto ma powiedzmy nieco ponad 200 tys. Zakładając, że w tym momencie wszystko tam gra, przed zakupem dawałbym auto do sprawdzenia w serwisie VW w Niemczech. Interesuje mnie co w tym modelu / silniku będzie do wymiany przez następne 100-200 tys.?
Na co zwracać uwagę przy zakupie, to pewnie doczytam w innych wątkach :)

Czy ten bus przy 130 lub 174 km ale bez 4x4 pociągnie bezproblemowo przy pełnym obciążeniu na kilkunastoprocentowych nachyleniach? Trasy poza sezonem zimowym.
Niektóre mają jeszcze coś takiego jak wsparcie podjazdów pod górę (Berganfahrassistent).


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Pią 09 Lis, 2012 08:50 
Offline
Stary wyjadacz

Rejestracja: Pon 14 Sie, 2006 14:06
Posty: 1732
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
Ok 200tys. km. Więc dwumas na pewno, no i skrzynia nie należy do najmocniejszych elementów tego auta. Jak ktoś ostro jeździł także półosie.
Jeśli poprzedni właściciel nie dbał to turbina też po takim przebiegu może dać znać o sobie (jak w każdym dieslu zresztą).

_________________
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Pią 09 Lis, 2012 12:27 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4753
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 59 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Samochód: T6 Caravelle VW B7
Silnik: 204 KM TDI 181KM
Na pewno brał bym mocniejszy 174 i jak by był 4motion, to by było super.
Wszystkie wymienione awarie przez Kacper mogą, ale nie muszą się zdarzyć przy przebiegu 200tyś u mnie to wystąpiło dużo później.
Turbina przelatała u mnie 500 tyś i z tego co wiem jeździ dalej.
Te busy z linków to straszna bieda bez tapicerki, poszukaj Transportera T5 shuttle.
Bardziej przypomina Caravelle niż te z linków, a jest tańszy od oryginalnej Caravelle, lub oryginalną Caravelle.
Jak nie chcesz mieć pewnych problemów ze skrzynią przemyśl automat.
Oczywiście też może się popsuć, ale nie występują w nim nagminnie awarie które przytrafiają się skrzyni manualnej, gdzie awaria prędzej, czy później jest prawie pewna.
Problemów z półośkami też nie unikniesz, ale można temu zaradzić, jest jakiś patent który eliminuje tę przypadłość.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Pią 09 Lis, 2012 18:32 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3315
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam. Jak by Ci mało było to sobie chipa zrobisz i będziesz latał szybciej-ale w sumie po co-w przepaść spaść :?::wink:Jedna oś nie jest zawsze w stanie przenieść mocy na podłoże temu polecam 4x4. I podstawa przed zakupem-sprawdz czy EDS działa-czasem są też wersje z manualną blokadą-też super sprawa.

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 15' zimowe i 16'C letnie (na jeden sezon), oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 09 Lis, 2012 19:36 
Offline
Stary wyjadacz

Rejestracja: Czw 01 Lut, 2007 13:08
Posty: 1444
Miejscowość: Warszawa
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 5 razy
Otrzymał podziękowań: 50 razy
Samochód: T4
TDI syncro napisał(a):
Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam


jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką

_________________
Jedyną rzeczą sprawiedliwie rozdzieloną między ludzi jest rozum,
jeszcze nie spotkałem osoby która stwierdziła by, że ma go za mało


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pią 09 Lis, 2012 22:00 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4753
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 59 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Samochód: T6 Caravelle VW B7
Silnik: 204 KM TDI 181KM
KenoBi napisał(a):
TDI syncro napisał(a):
Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam


jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką

Na biednego nie trafiło :wink:;D

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Sob 10 Lis, 2012 10:29 
Offline
Stary wyjadacz

Rejestracja: Pon 14 Sie, 2006 14:06
Posty: 1732
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 10 razy
Otrzymał podziękowań: 17 razy
Teraz się tak zastanawiam, wersje 4x4 nie miały jakichś wzmocnionych półosiek czasem?

_________________
Być zwyciężonym i nie ulec to zwycięstwo, zwyciężyć i spocząć na laurach - to klęska


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Pon 12 Lis, 2012 08:38 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3315
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 26 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
KenoBi napisał(a):
TDI syncro napisał(a):
Jak na takie trasy to tylko 4motion-i wiem co mówie. mam 130km i nie narzekam


jak nie narzekasz
ciągle piszesz, że żłopie ropę jak Smok Wawelski wodę po zjedzeniu owcy nafaszerowanej siarką

Pod względem napędu :razz:a ja narzekam bo jeżdze z przyczepką 2T wokół komina więc to inne splania są-jak do 5 biegu sie dojdzie to wszystko. A jak sie jeździ po wioskach z wątpliwym asfaltem to niestety... Ale auto zarabia w ten sposób.

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 15' zimowe i 16'C letnie (na jeden sezon), oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Wto 13 Lis, 2012 22:43 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 08 Lis, 2012 22:58
Posty: 7
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, już szukam na autoscout.de Jeśli znajdę słabszy silnik 130 KM ale 4x4, to chyba właśnie taki wybiorę. Automatem nie jeździłem, więc tu jeszcze znak zapytania :)

@fast
Właśnie nie wiedziałem o co chodzi z tymi nazwami - T5, Caravelle, Multivan itd. Tu znalazłem wyjaśnienie.
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Transporter_(T5)

Rzeczywiście do komercyjnego przewozu osób bardziej by pasowała Caravelle niż goły T5.
Ten mógłbym już oglądać ale nie pasują mi takie tylne drzwi, wolałbym te skrzydłowe.
http://www.autoscout24.de/Details.aspx? ... 9190000000

Ten problem z dwumasem i skrzynią pojawił się u Ciebie jeszcze przed 300 tys., czy później?
Ile kosztuje skrzynia manualna?


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Wto 13 Lis, 2012 23:38 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4753
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 59 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Samochód: T6 Caravelle VW B7
Silnik: 204 KM TDI 181KM
Ten z autoscout24 jest ok ale dość drogi po opłatach wyjdzie z 80tyś zł
Ale jak dobry można przemyśleć. Skrzynia u mnie rozleciała się po intensywnej eksploatacji 370kkm. Remont skrzyni z wymianą dwumasy sprzęgło z dociskiem i robota kosztowało w granicach 5-6 tyś.
Po 500kkm wymieniłem pompę wysokiego ciśnienia i pompowtryski, to mnie szarpnęło na 8 koła
No i dwa razy robiłem półośkę, prawa wytrzymała 200kkm lewa 400kkm.
Z grubych wydatków, to chyba wszystko :wink:

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Śro 14 Maj, 2014 19:37 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 08 Lis, 2012 22:58
Posty: 7
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Dawno mnie tu nie było ale po wielu miesiącach poszukiwań, w sumie po ponad roku, znalazłem to czego szukałem.

VW Caravelle, długi, 4x4, 2.5 TDI, 174 KM, 2006, 143 tys. km, 8 miejsc, 5 drzwi, czarna skóra, drzwi skrzydłowe.

Byłem już z nim w autoryzowanym serwisie VW (Szwajcaria), aby sprawdzili co mu dolega.
Poza tarczami hamulcowymi tylnymi do wymiany i błędu zbyt niskiego napięcia znaleziono tylko to:

- łożysko wału kardanowego / przegubowego, lekko kruszące się osłony gumowe, o ile dobrze zrozumiałem

Pytałem też o te wszystkie elementy wymienione przez Was w tym wątku i niby wszystko gra, a przynajmniej wszystko, co da się stwierdzić póki nie padnie.

Jutro do południa muszę dać odpowiedź odnośnie zakupu. Niestety nie mam kogo o to zapytać, bo nikt ze znajomych nie jeździł takim autem. Dlatego zwracam się do Was z zapytaniem odnośnie sprzęgła.

Czy to normalne, że sprzęgło chodzi ciężko, a w momencie wysprzęglenia słychać jakby tupnięcie? Poza tym łatwo gaśnie przy ruszaniu na samym sprzęgle na płaskim bez obciążenia. Zakres wysprzęglania wydaje mi się bardzo krótki.
Być może to bezsensowne porówanie ale przez 8 lat jeździłem Vento 1.9 TDI zarówno ze starym jak i z nowym sprzęgłem i to dwa różne światy w porównaniu do tej Caravelle.

Fajnie się jedzie tą "karawelką", tylko to sprzęgło mnie martwi.


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Czw 15 Maj, 2014 20:45 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4753
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 59 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Samochód: T6 Caravelle VW B7
Silnik: 204 KM TDI 181KM
Sprzęgło jest ok. trzeba tylko przesmarować na wieloklinie. Miałem tak, że wciskałem pedał sprzęgła i zostawał w podłodze, po przesmarowaniu wieloklinu na którym przesuwa się tarcza wszystko wróciło do normy.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
PostWysłany: Śro 21 Maj, 2014 08:23 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Czw 08 Lis, 2012 22:58
Posty: 7
Podziękował : 2 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Fast, dziekuje za odpowiedz. Czy wykonanie tego wymaga rozbierania sprzegla? Chodzi mi o czasowy naklad pracy.


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Śro 21 Maj, 2014 08:43 
Offline
Sponsor 2013
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pon 17 Kwi, 2006 11:03
Posty: 4753
Miejscowość: Miasto z morza Gdynia
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 59 razy
Otrzymał podziękowań: 150 razy
Samochód: T6 Caravelle VW B7
Silnik: 204 KM TDI 181KM
Kingu napisał(a):
Czy wykonanie tego wymaga rozbierania sprzegla?

Niestety tak.

_________________
POWER DIESEL TDI und CDI


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: T5 długi 2.5 TDI osobowy
PostWysłany: Pon 17 Lis, 2014 10:58 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Wto 04 Maj, 2010 18:58
Posty: 6
Miejscowość: Sosnowiec
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 1 razy
Samochód: T5
Silnik: 2,5 TDI
Mam 2,5 130 KM, ale nie ma mowy by gasł przy ruszaniu bez gazu. Czy szarpie przy ruszaniu? Czy stuka przy wciśnięciu sprzęgła w czasie jazdy (jak zmieniasz bieg na wyższy)? Jeśli pierwsze tak, to sprzęgło jest do wymiany, jeśli drugie to także dwumas.

_________________
Pozdrawiam
Grześ M
http://www.mochtak.pl
VW T5 2,5 tdi
MB W124 300E


Góra
 Profil  
 
 
 [ 17 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group