Strona głównaMEDALE • FAQ
• Wyloguj [ Alexa [Bot] ] • Zarządzaj profilem
     Użytkownicy   Szukaj

Ostatnia wizyta: Śro 11 Gru, 2013 06:47

Obecny czas: Śro 11 Gru, 2013 06:47
Strona główna forum

Wszystkie czasy w strefie UTC





 [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Temat postu: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Pon 21 Maj, 2012 10:06 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pon 21 Maj, 2012 09:17
Posty: 3
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Samochód: VITO
Czy koledzy mają może coś do powiedzenia na temat LPG dla diesla? Zainteresowałem się tematem dość mocno, podobno w ciężarówkach montują takie instalacje coraz częściej. Ktoś się może nad czymś takim zastanawiał? Ma szansę się zwrócić?


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Pon 21 Maj, 2012 10:55 
Offline
Sponsor 2012
Awatar użytkownika

Rejestracja: Sob 23 Paź, 2010 19:29
Posty: 849
Miejscowość: łódzkie
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 19 razy
Samochód: Dostawczy
Silnik: Turbo Diesel
Tutaj masz rozwiniętą dyskusję o montażu w ciężarówkach:
http://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?f=43&t=30655
Po przeczytaniu 6 stron bym się nie zdecydował, ewentualny zysk z montażu znikomy jak nie żaden. Szansa na trafienie kogoś kto zamontuje instalacje, wyreguluje w sposób dzięki czemu będzie chodzić dobrze i przynosić oszczędności, to jak trafienie 6 w totka ;D

_________________
Rozkodowywanie Vin-ów Citroen, info na PW

OPAKOWANIA TEKTUROWE PRODUCENT, info PW


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Pon 21 Maj, 2012 19:05 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Temat ciekawy ale jest jeden problem, dalej producenci źle umiejscowiaja wtryski przez co jest wysoce prawdopodobne stopienie tłoków, moja rada poczekać jeszcze z 2-3lata i zobaczyć co sie będzie działo

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Pon 21 Maj, 2012 19:55 
Offline
Sponsor 2012 2013

Rejestracja: Pią 02 Lut, 2007 21:20
Posty: 3289
Miejscowość: Łochów
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 25 razy
Otrzymał podziękowań: 20 razy
Samochód: Partner, T4,T5
Silnik: 1.4B/LPG, 2,5TDI
Poszukaj na forum bo ten temat już był troche wałkowany z rok temu może 2. Gdzieś była moja wypowiedz i link do forum 4x4. LPG sie sprawdza jak masz zwykłą turbine bo redukuje Ci tzw turbo dziure i lepiej od samego dołu ciągnie silnik. Do tego pamiętam jakiś sterownik musiał być bo na wolnych obrotach ładowało więcej gazu a im wyższe to więcej ON.

_________________
VW jest bogiem, T5 nałogiem, TDI zabawą, a 4 motion podstawą.

Sprzedam opony 13' letnie, 15' zimowe i 16'C letnie (na jeden sezon), oraz sworzeń dolny do T4 2.4D


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 22 Maj, 2012 07:25 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pon 21 Maj, 2012 09:17
Posty: 3
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Samochód: VITO
Czytałem właśnie ten wątek na wagaciezka i filmik mnie zainteresował:

http://youtu.be/1WlaeS7xn_Q

Skoro można zagazować w ten sposób autokar, to i busa też na pewno można. Kwestia opłacalności zależy głównie od tego ile kto jeździ - przynajmniej ja tak to rozumiem. Tam pisali, że zwiększa się moc silnika, a to już jest jakiś plus. Jeszcze jakby na paliwie oszczędzić, to byłoby już rewelacyjnie.


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 22 Maj, 2012 09:07 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 08 Lut, 2008 22:01
Posty: 3455
Miejscowość: wrzesnia
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy
Silnik: ACV--->AXL
rozmawiałem kiedyś z pracownikiem firmy która to zakłada.w ciężarowym aucie się to sprawdza ale inna jest technika jazdy z gazem.
tłumaczył mi,że auto pali taką samą ilość paliwa tylko w pewnym momencie część ON zastępuje gaz.

_________________
Admin


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 22 Maj, 2012 18:19 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Nie jest tak do końca jak piszecie, na postoju czyli wolne obroty silnik pracuje na on a podczas jazdy pracuje na 80%on i 20% lpg, ale jak EGT spalin przekroczy to lpg sie wyłącza i silnik pracuje tylko na on, i teraz spalanie wygląda tak, załóżmy silnik palił 10l on to po przeróbce będzie palił około 8-8,5l on i 2-1,5l lpg, i różnica tutaj wynosi 5,6zł 1l on 2,8zł 1l lpg 5,6zł-4,2zł na 100km

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Sob 26 Maj, 2012 15:18 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pon 21 Maj, 2012 09:17
Posty: 3
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
Samochód: VITO
chemik211 napisał(a):
Nie jest tak do końca jak piszecie, na postoju czyli wolne obroty silnik pracuje na on a podczas jazdy pracuje na 80%on i 20% lpg, ale jak EGT spalin przekroczy to lpg sie wyłącza i silnik pracuje tylko na on, i teraz spalanie wygląda tak, załóżmy silnik palił 10l on to po przeróbce będzie palił około 8-8,5l on i 2-1,5l lpg, i różnica tutaj wynosi 5,6zł 1l on 2,8zł 1l lpg 5,6zł-4,2zł na 100km


Czyli generalnie oszczędności są, tylko że instalacja się będzie dłużej zwracała. No chyba, że ktoś naprawdę dużo jeździ.


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Nie 27 Maj, 2012 09:07 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
Zwrot nastąpi teoretycznie szybko jak masz ciężarówkę która pali około 30-35l bo w tedy jakaś tam różnica jest a w busie to strasznie długo

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Pon 28 Maj, 2012 22:29 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
http://gazeo.pl/lpg/diesel-na-gaz-lpg/G ... ,6278.html

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 29 Maj, 2012 02:11 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 08 Lut, 2008 22:01
Posty: 3455
Miejscowość: wrzesnia
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy
Silnik: ACV--->AXL
oszczędności w granicach 5%
zakładając że normalnie pali ci 8l na 100km to z gazem paliłby 7,6 ON + gaz.oszczędności znikome.

_________________
Admin


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 29 Maj, 2012 18:17 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
4transporter napisał(a):
oszczędności w granicach 5%
zakładając że normalnie pali ci 8l na 100km to z gazem paliłby 7,6 ON + gaz.oszczędności znikome.

Do 20% da się zejść ze spalania ON ale w to miejsce dochodzi gaz

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 29 Maj, 2012 18:28 
Offline
VIP
Awatar użytkownika

Rejestracja: Pią 08 Lut, 2008 22:01
Posty: 3455
Miejscowość: wrzesnia
Podziękował : 19 razy
Otrzymał podziękowań: 98 razy
Silnik: ACV--->AXL
to daje około 5 zł oszczędności na 100 km

_________________
Admin


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 29 Maj, 2012 18:53 
Offline
Stary wyjadacz
Awatar użytkownika

Rejestracja: Czw 16 Lip, 2009 15:35
Posty: 2917
Miejscowość: KRAKóW
Medale: 1
majtek (1)
Podziękował : 7 razy
Otrzymał podziękowań: 56 razy
Samochód: VW T4 Caravella
Silnik: 2,5B AET
chemik211 napisał(a):
Nie jest tak do końca jak piszecie, na postoju czyli wolne obroty silnik pracuje na on a podczas jazdy pracuje na 80%on i 20% lpg, ale jak EGT spalin przekroczy to lpg sie wyłącza i silnik pracuje tylko na on, i teraz spalanie wygląda tak, załóżmy silnik palił 10l on to po przeróbce będzie palił około 8-8,5l on i 2-1,5l lpg, i różnica tutaj wynosi 5,6zł 1l on 2,8zł 1l lpg 5,6zł-4,2zł na 100km

4transporter napisał(a):
to daje około 5 zł oszczędności na 100 km

_________________
Bandyci Mogą Wszystko
Pamiętaj ,ze gaz niszczy silniki ,ale tylko tym ,którzy go nie maja :mrgreen:
"Nie dyskutuj z idiotą, sprowadzi cie do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem..."


Góra
 Profil  
 
 
 Temat postu: Re: LPG dla diesla (bus)
PostWysłany: Wto 29 Maj, 2012 21:31 
Offline
Zanim zapytasz - POSZUKAJ

Rejestracja: Pon 14 Maj, 2012 08:28
Posty: 5
Podziękował : 0 razy
Otrzymał podziękowań: 0 razy
chemik211 napisał(a):
4transporter napisał(a):
oszczędności w granicach 5%
zakładając że normalnie pali ci 8l na 100km to z gazem paliłby 7,6 ON + gaz.oszczędności znikome.

Do 20% da się zejść ze spalania ON ale w to miejsce dochodzi gaz


Ale ta mieszanka jest energetycznie taka sama? Czy jest bardziej kaloryczna niż samo ON? To jest dobry pomysł a tą instalacją, ale do autobusu.


Góra
 Profil  
 
 
 [ 28 posty(ów) ]  Idź do strony 1, 2  Następna

Wszystkie czasy w strefie UTC



Kto jest na forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zarejestrowanych użytkowników oraz 0 gości


Nie możesz zakładać nowych tematów na tym forum
Nie możesz odpowiadać w tematach na tym forum
Nie możesz edytować swoich postów na tym forum
Nie możesz usuwać swoich postów na tym forum
Nie możesz dodawać załączników na tym forum

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2022 phpBB3 Group